...... Tam kawałek podłogi i tu kawałek podłogi, podłogi tylko mojej, podłogi ze zdjęciami tego co wokół nas, tego co na spacerach czy wypadach za miasto spotykamy, ze zdjęciami naszych latających, biegających, pełzających, ze zdjęciami świata braci naszych mniejszych ale nie tylko samych żyjątek ... martwa natura, zdjęcia ciekawych obiektów czy miejsc też są warte uwagi.
Mam nadzieję, że nie będzie nudno ... może zdjęcia nie są ,,górnych lotów,, ale ....... fotoamatorka tylko jestem, pstrykam dla przyjemności, pstrykam bo lubię ......

BĄDŹ TYM, KTÓRY OŚMIELA I DODAJE ODWAGI.

NA ŚWIECIE JEST JUŻ WYSTARCZAJĄCO DUŻO KRYTYKÓW

poniedziałek, 11 czerwca 2018

Odkrywanie Łazisk na nowo (dzień szósty - Szkoła Podstawowa nr. 3) ...

Moja Szkoła Podstawowa nr. 3, szkoła im. Stefana Żeromskiego - to już historia.


,,Budowę naszej szkoły rozpoczęto 1 września 1960 roku. Była to jedna ze szkół budowanych na hasło „tysiąc szkół na Tysiąclecie Państwa Polskiego” – rzucone przez Władysława Gomułkę i powiązane z obchodzonymi oficjalnie uroczystościami 1000-lecia Państwa Polskiego, przypadającymi na 1966 rok. Szkoły te popularnie zwane były „Tysiąclatkami”. Wyż demograficzny, który dotarł do szkół po II wojnie światowej, natychmiast przepełnił szkoły – do jednej klasy chodziło wtedy ponad 70 dzieci.
Uroczystego otwarcia Szkoły Tysiąclecia w Łaziskach Górnych wybudowanej ze składek miejscowego społeczeństwa i zakładów pracy dokonano 20.10.1965 roku. Decyzją Rady Pedagogicznej Szkoła Podstawowa nr 3 otrzymała imię Stefana Żeromskiego. Jej pierwszym dyrektorem został mgr Norbert Stycz. W uznaniu zasług dydaktycznych i wychowawczych w 1970 roku szkoła została uhonorowana sztandarem. W tym okresie „Trójka” należała do najbardziej nowoczesnych szkół w rejonie. (...) 

Fragment tekstu i trzy zdjęcia STĄD 
Zdjęcia z uroczystego otwarcia szkoły STĄD (można się też dowiedzieć co nieco o samym otwarciu).


Zdjęcia klasowe na schodach ..... schody to też już historia.


Dla mnie to zawsze będzie ,,Trójka,, im.Stefana Żeromskiego.
Edukację rozpoczęłam w ,,Jedynce,, ale to już temat na nowy post :)


Kilka moich zdjęć Trójki w dniu dzisiejszym.


Za szkołą plac budowy ...


Po prawej stronie MOSiR (stronka na Fb).


Za MOSiRem przyjemne widoki ...


W oddali ,,kopiec,, z którego aktualnie ziemię wybierają (czyżby był rozbierany?).
Tutaj brak wiedzy u mnie co tu było, czy to miało związek z wodociągami (po zlikwidowaniu wieży ciśnień). Trzeba trochę poszperać .....



Mapa Łazisk

(klik)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę się, że czasami mnie odwiedzasz ...
Dziękuję :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...